Opublikowano 03-04-2018 Dodał sp2mm

Pod koniec lutego w klasach 3 c oraz 3 d odbyło się spotkanie z Językiem Polskim. Uczniowie udali się do biblioteki szkolnej, gdzie od pan Beaty Gąseckiej oraz Agaty Chodowiec dowiedzieli się, że warto w języku ojczystym mówić poprawnie i dbać o jego czystość. Wielu Polaków nie dba o poprawność językową wypowiedzi ustnych i pisemnych, ich język staje się uboższy, często zawłaszczany przez uproszczenia i kaleczony przez błędy, toteż spotkanie uczniów klas trzecich w bibliotece stało się inspiracją do pogłębiania wiedzy polonistycznej oraz okazją do odkrywania językowego bogactwa. Czekały na nich gramatyczne ciekawostki, zabawy z językiem polskim, językowe łamigłowy, tajemnice z lektur, a przede wszystkim słowników. Te orograficzne, synonimów, języka polskiego czy języków obcych bardzo się podobały. Przy okazji okazało się, że polszczyzna do najłatwiejszych nie należy. Niektórzy uważają ją nawet za jeden z najtrudniejszych języków świata, jednak mimo tego szacuje się, że obecnie uczy się go około 10 000 obcokrajowców. Panie z biblioteki zachęcały uczniów do nauki oraz rozwijania skrzydeł w tych dziedzinach. Zapewniały, że język rozwija horyzonty, daje możliwość wyboru i szansę na lepszą przyszłość, jest narzędziem służącym do komunikacji, przechowuje dziedzictwo, uczy historii i kształtuje wyjątkowy obraz świata osób, które się nim posługują. – Bogata ale i czysta polszczyzna jest elementem waszej kultury, przekonywały, podsumowując polonistyczne spotkanie ze słownikami. Pamiątkowe zdjęcia i radość wieńczyły spotkanie, a zadzierzgnięte podczas spotkania pasje polonistyczne stały się jego wartością dodaną.

p. Teresa Romaszuk

 

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close