Opublikowano 30-10-2018 Dodał sp2mm

Dnia 10 października 2018 r. klasy VII c i VIII g wraz z opiekunami udały się na dwudniową wycieczkę do Krzyżtoporu, Sandomierza, Ćmielowa i Bałtowa.

Pierwszym punktem naszej podroży była miejscowość Ujazd. Zwiedzaliśmy tam ruiny zamku Krzyżtopór i poznawaliśmy jego ciekawą historie. Po budowli oprowadzała nas przewodniczka, która bardzo ciekawie opowiadała o dawnych dziejach.  Następnie udaliśmy się do Sandomierza. Dojechaliśmy tam około godziny 12.30. Odkryliśmy miasto poprzez grę terenową, którą przygotowała dla nas pani przewodnik. Była to ciekawa forma zwiedzania najważniejszych obiektów miejscowości, w której nagrywano „Ojca Mateusza”. Po zabawie dostaliśmy czas wolny, by odpocząć i coś zjeść. Na końcu wszyscy byli zmęczeni, ale zadowoleni.

Około 17.30 dotarliśmy do ośrodka wypoczynkowego. Po szybkim rozpakowaniu i zakwaterowaniu udaliśmy się na obiadokolację. Po posiłku mięliśmy czas wolny, każdy wykorzystał go inaczej. Około 22.00 zaczęła się cisza nocna, wiec wszyscy poszli spać.

Rano pobudka była około 7.00. Szybko zeszliśmy na stołówkę, by posilić się śniadaniem przed dalsza podróżą. Po posiłku spakowaliśmy się i przygotowaliśmy do jazdy.

O godzinie 9.00 wyruszyliśmy do manufaktury porcelany w Ćmielowie. Przewodniczka opowiadała nam o dawnym wyglądzie fabryki i procesie powstawania porcelany. Oglądaliśmy rożne, wartościowe serwisy oraz wystawę przepięknych dzieł i rzeźb artysty Lubomira Tomaszewskiego.  Naszą uwagę przykuła wystawa pt. ,,Małpy Europy” zaprojektowana przez Adama Spałę – właściciela fabryki. Przedstawia ona 47 ssaków, które reprezentują poszczególne kraje. Na koniec odbyły się warsztaty, na których każdy mógł wykonać z prawdziwej masy porcelanowej swoją unikatową różę.

Przedostatnim punktem wycieczki był największy park linowy w Polsce. Każdy wybrał sobie odpowiednią dla niego trasę i pokonywał ją z uśmiechem. Po około 2 godzinach niesamowitych przeżyć w koronach drzew zeszliśmy na duży i syty obiad. Ostatnim punktem wycieczki była wystawa ,,Polska w miniaturze”. Przewodnik opowiadał historie miniaturowych zamków rozmieszczonych po całej Polsce. Małe budowle wiernie odwzorowywały swoje ogromne oryginały. Widać było trud i ogrom pracy, jakie autorzy włożyli w te niewielkie dzieła. Po zakończeniu podziwiania wystawy odbyła się podróż powrotna. Każdemu upłynęła miło i szybko. Około godziny 21.00 dotarliśmy przed szkołę. Zabraliśmy swoje walizki, podziękowaliśmy opiekunom i z uśmiechem wszyscy wróciliśmy do domów.

Uważamy, że wycieczka była udana i z pewnością wszyscy powtórzyliby ten wyjazd. Ciekawe chwile i wspaniałe wspomnienia pozostaną w naszych głowach na długo.

Sprawozdanie sporządziły

Gabriela Bagińska

i Aleksandra Olak z VII c

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.