Opublikowano 23-06-2021 Dodał sp2mm

W dniu 18 czerwca w naszej szkole odbyło się spotkanie online dla klas I-III z pisarzem książek dla dzieci panem Waldemarem Cichoniem, autorem serii popularnych książek o kotku Cukierku, który na co dzień psoci, ale też sprawia dużo radości. Cukierek, pręgowany dachowiec z plamką na nosie, jest najbardziej wyjątkowym kotem na świecie: skacze weterynarzom po głowie, jeździ na mecze hokejowe ze swoim małoletnim właścicielem, walczy ze swetrami udającymi potwory, pomaga w odrabianiu zadań domowych (oraz przystrajaniu choinki na święta), a także robi wiele innych rzeczy, których koty zazwyczaj nie potrafią. Słodkie imię jest mylące: niezwykły czworonóg zajmuje się głównie jedzeniem, spaniem i rozrabianiem.Dowiedzieliśmy się podczas spotkania, że p. Cichoń w dzieciństwie marzył o napisaniu książki, sam dużo czytał. Marzenia spełniają się, do tej pory powstało czternaście książek dla dzieci, które cieszą się ogromną popularnością, a jedna z nich, „Cukierku, Ty łobuzie!”, jest lekturą szkolną. Dla autora inspiracją do pisania jest jego rodzina oraz koty Cukierek i Tradycja (w trakcie spotkania autor zrobił dzieciom miłą niespodziankę, pokazał jak w rzeczywistości wyglądają Cukierek i Tradycja – bohaterowie książek). Uczniowie dowiedzieli się, że tytułowy bohater lektury istnieje naprawdę i mieszka z rodziną Cichoniów w Tychach od 2007 roku. Spotkanie przebiegało w miłej atmosferze, dzieci słuchały w skupieniu zwariowanych opowieści pisarza o jego jeszcze bardziej zwariowanym kocie. Autor przeczytał fragment jednej ze swoich powieści.Uczniowie mieli możliwość zamówienia książek p. Cichonia z imienną dedykacją.

 

Anna Kazimierowicz

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close