Opublikowano 18-12-2022 Dodał sp2mm

 

,,Katarynka’’ B. Prusa to książka, która kreuje właściwe postawy młodych czytelników wobec ważnych problemów. Opowieść o niewidomej dziewczynce wzbudza empatię wobec drugiego człowieka i motywuje do udzielania pomocy innym. Podczas lekcji języka polskiego uczniowie klas 5a i 5d oglądali krótką animację pt. ,,N jak niewidomy’’, która podpowiedziała im jak można pomóc osobie z dysfunkcją wzroku. Doświadczenie i przeżywanie to nieodłączne elementy zajęć języka polskiego, dlatego piątoklasiści przekonali się, jak niewidomi radzą sobie z codziennością. Z zasłoniętymi oczami realizowali zadania postawione przez nauczyciela ( odszukiwali w piórnikach potrzebne przybory, wiązali sznurówki, rozpoznawali głosy koleżanek i kolegów z klasy). Na kolejnych zajęciach uczniowie charakteryzowali postać pana Tomasza oraz na podstawie fragmentów książki tworzyli jego słowny i plastyczny portret. Rozważali także kwestię gustu muzycznego. Krytyczne wypowiedzi pana Tomasza na temat muzyki kataryniarzy zestawiali z radością dziewczynki wobec usłyszanych przez nią dźwięków. Po wysłuchaniu melodii katarynek, uczniowie zajmowali własne stanowisko na temat tej muzyki. Projektowali również tego rodzaju instrumenty.

Renata Olszak

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close