Opublikowano 29-11-2024 Dodał sp2mm
Powiadają, że matematyka jest królową nauk. Jak ją najlepiej zrozumieć i jak jej się najlepiej nauczyć? Poprzez praktyczne działanie połączone z zabawą!
Uczniowie z kl. 1b mieli za zadanie przynieść do szkoły swoje ulubione klocki. Z ich pomocą uczyli się przeliczania elementów, tworzenia i porządkowania zbiorów według liczebności, segregowali różne elementy według wskazanej cechy, porównywali gdzie jest ich więcej, mniej i tyle samo.
Następnie mieli za zadanie układać klocki zgodnie z instrukcją, określać ich położenie, tworzyć budowle według określonego kodu, łamać kody swoich kolegów i koleżanek, kodować własne rysunki oraz rozkodowywać zaszyfrowane obrazki. Przetwarzanie zakodowanych informacji okazało się wciągającym nie lada wyzwaniem, które pozwoliło na rozwijanie wielu umiejętności uczniów. Kodowanie uczy skrupulatnej obserwacji, spostrzegawczości, ćwiczy pamięć, doskonali logiczne myślenie, rozwija kreatywność oraz pobudza ciekawość. Ćwiczy również koncentrację, cierpliwość a także wytrwałość.
Małgorzata Bogusz