Opublikowano 12-01-2020 Dodał sp2mm

Innowacja Przerwa w Izbie Regionalnej jest alternatywą na ciekawe spędzenie wolnej chwili między lekcjami. Izba Regionalna może być przyczyną rozwoju zainteresowań uczniów różnymi sferami dawnego i współczesnego życia.  Powstała ona w odpowiedzi na regulamin dotyczący spędzania przerw, które mają być pozbawione szeroko rozumianych mediów, a stawiają nacisk na kontakty międzyludzkie. Dotyczy nie tylko środowiska ucznia – jego ,,małej ojczyzny”, zainteresowań, lecz także poszerzeniu wiedzy np.  w poznaniu świąt i zwyczajów, zdrowego odżywiania się, ubierania, pór roku, elementów pogody.

Na podstawie wieloletnich obserwacji zauważyłam, że uczniom najbardziej brakuje w procesie nauczania metod aktywizujących, a zwłaszcza metody uczenia się przez przeżywanie. Jednym z miejsc w szkole, które to przeżywanie w czasie procesu nauczania wzmocni jest Izba Regionalna.

W Izbie można oglądać eksponaty różnych rzemiosł m.in.: stolarskie, szewskie, kowalskie, bednarskie, tkackie, piekarskie, mleczarskie, garncarskie itp. oraz inne narzędzia używane dawniej na wsi, a także eksponaty edukacyjne z dwudziestolecia międzywojennego i rękodzieła miejscowych artystów. Działalność Izby regionalnej daje możliwość pokazania i zainteresowania dzieci kulturą i tradycją regionalną. Dzieci poznają środowisko dawnej wsi poprzez obserwację dziś już nieużywanych przedmiotów codziennego użytku i strojów regionalnych oraz wysłuchanie pogadanek, oglądanie prezentacji czy filmów z regionalnych imprez wiejskich i gminnych. Zajęcia w szkolnej izbie inspirują dzieci do pracy twórczej, rozbudzają i rozwijają zainteresowania problematyką historii najbliższego środowiska, uczą i zachęcają do pielęgnowania tradycji. Jest miejscem, w którym poruszane są tematy wielkiej i małej historii.

Innowacja  realizowana będzie w czasie przerw międzylekcyjnych. Zajęcia będą prowadzone przez panią Agnieszkę Skalską, Małgorzatę Dubinę i Wiolettę Żytkowicz.

Gdy drzwi do izby będą otwarte zapraszamy!

Opracowała Agnieszka Skalska

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close